pirmdiena, 2010. gada 21. jūnijs

Skaistums


Meksika ir nepārtrauktas fotogrāfēšanās, pucēšanās, pozēšanas, modesskašu, karnevālu un skaistumu konkursu valsts. Dažkārt es jūtos kā Alise Aizspogulijā, bieži neticu savām acīm. Skaistu meiteņu nav daudz. Pēc 18 gadu sasniegšanas tādu teju nav vispār. Čipsītis pēc čipsīša un jau drīz pēc vērienīgo 15 gadu svinībām līnijas izplūst uz neatgriešanos.
Tādēļ pirms 15 gadu sasniegšanas meitenes dara ko var, lai iemūžinātu sava ķermeņa skaistākās mūža dienas. Skolās katru gadu tiek vēlēta skaistumkaraliene, visu skolu skaistumkaralenes tiekas Reina de Reinas konkursā. Nedēļas nogalēs parkos salasās skolasbiedri un mācās staigāt pa mēli. Lielākā daļa vidusskolnieču ir iestājušās modeļu aģentūrās vai modeļu skolās. Dažas modeļu aģentūras ir dibinājuši viņu klasesbiedri, kuriem patīk laiku pavadīt savas skolas skaistāko meiteņu sabiedrībā. Saskatu līdzības ar divgadīgo Odriju, kura, atdarinot mammu un tēti, staigā ar pie auss piespiestu mobilo telefonu.

Bet te nāku es un savām mazajām modelēm mācu kameras priekšā izturēties brīvi, atslābināties un vecumam atbilstoši uzsmaidīt. Es viņām stāstu, ka arī bez savilktām lūpām un atstieptiem dibeniem viņas izskatās brīnišķīgi. Es atklāti iebilstu pret ķirurģiskiem uzlabojumiem, rādu žurnālus un viņu skaistākās bildes. Dažkārt jūtos kā misionārs meitumājā.

Nekādi nesaprotu, kādēļ man tas vajadzīgs, bet šķiet, ka esmu iegājusi Puertovajartas vēsturē kā fotogrāfe, kura rāj meitenes par pozēšanu kameras priekšā. Poļina saka, ka mani pazīstot vai vismaz par mani dzirdējuši esot visi viņas klienti. Skaistumkonkursa organizētāji mani ielūdz fotogrāfēt, pirmo reizi konkursa vēsturē maksājot par fotosesiju, turklāt uz plakātiem liek manu vārdu. Šī manuprāt ir mana visamizantākā karjeras šķautne.

Satiku savu neseno modeli-apalīti, teniščībās un džinsos iežņaugto pusaudžu kompleksu iemiesojumu. Bija pagājušas pāris nedēļas pēc mūsu vētrainās fotosesijas, un es viņu nepazinu - stalta mugura, tievs viduklis un acīmredzama pašapziņa. Bija tik saviļņojoši redzēt neglīto pīlēnu pārvērtušos baltā gulbī, viņas acu skatiens ir lielākais gandarījums.

Lūk skolu karalienes. Un augšā - rezultāts - Facebook Puertovajartas šīsdienas notikums. (Kā paskatos, tā samulstu, bija jāsaņemās, lai publicētu savā blogā).

Nav komentāru: